WORKSHOPS

Kunst- en cultuureducatie projecten  

Het opzetten en uitvoeren van kleinschalige kunsteducatie projecten in het vakgebied schilderen, fotografie, collage, nieuwe media, filosofie,theater, film, animatie, videoclips,fashion, streetart en 3D productdesign in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en op lokatie. Ook bieden wij workshops aan op maat.

Voor het opzetten van Kunst- en cultuur educatie workshops en projecten vraag meer informatie

via CONTACT

 

Doelstelling:

De leerlingen op school bewust te laten worden van hun eigen creatieve vermogens en de mogelijkheden  ze verder te ontwikkelen. De leerlingen krijgen een bijzonder kunsteducatie programma aangeboden en vertalen dit op hun eigen wijze. Ze maken kennis met diverse vormen van kunst en cultuur.

Ze leren samen te werken en  met elkaar tot een bijzonder artistiek en creatief proces te komen. Ook wordt kunst- en cultuur in de diverse vormen inzichtelijker en maken de leerlingen een draagvlak voor de toekomst. Voor het opzetten van een Kunst- en cultuur educatieproject op uw school kunt U geheel vrijblijvend informeren via CONTACT

Kijk ook eens op http://denieuwezoeteinval.nl/invallers/annabel-kamerbeek/ waar ik workshops aanbied

img7837.jpg

"Het Pronkstuk" workshop stilleven op het IVKO, Amsterdam

Fotografie en schilderen
Beschrijving
Wij geven workshops waarin de leerlingen kennis maken met de kunstgeschiedenis van schilderkunst en fotografie en de beeldcultuur van nu. Deze thema 's worden naast elkaar gezet en uitgebreid behandeld. Vervolgens slaan we een brug naar de hedendaagse kunst, en behandelen diverse discplines in de kunst. Met materialen van nu gaan de leerlingen fotograferen en schilderen. Daarbij behandelen we thema`s zoals compositie, perspectief, kleur, belichting en sfeer.
Disciplines
Beeldende kunsten/Schilderen, Fotografie/Nieuwe media / audiovisueel
Leerdoel
1. De leerling leert door het gebruik van elementaire vaardigheden de zeggingskracht van de kunstzinnige disciplines Fotografie en Schilderkunst te onderzoeken en toe te passen om eigen gevoelens uit te drukken, ervaringen vast te leggen,verbeelding vorm te geven en communicatie te bewerkstelligen. 2.De leerling leert omgaan met diverse (beeld)materialen en een 3- dimensionaal beeld om te zetten naar het platte vlak. 3. De leerling heeft na afloop van de activiteit kennis opgedaan van verschillende manieren om een idee te ontwikkelen en leert een gegeven thema praktisch uit te voeren.
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (cultureel erfgoed)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE

Audiovisueel - film, nieuwe media, fotografie

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE

(Aanleren van vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke vaardigheden)
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken
Secundaire doelen
- diversiteit
- gemeenschapsvorming, samenwerking met de buurt
Middelen
Lokaal en leerkracht voor de voorbereiding, computer, beamer of digibord voor powerpoint presentatie, fotocamera`s, kleurenprinter, fotopapier, statief en fotolampen.
Schildersmaterialen zoals papier, schildersdoek, verf, krijt, kwasten en penselen.
Leerlingen
Primair Onderwijs: groep 6, 7, 8
Voortgezet Onderwijs: klas 1, 2, 3, 4, 5, 6
VO Soorten: VMBO kader / basis / praktijk, VMBO T (MAVO), HAVO, VWO / Gymnasium
Speciaal onderwijs 
Zwaartepunt
Actief
Waar
- Zowel op school als op lokatie
Project eenmalig?
Doorlopend: 2 lessen
Is het project voor-/naschools
Onderschools/ naschools

 

Copyright A. Kamerbeek

 




 

Winkelwagen

Geen artikelen in winkelwagen.

Nieuwsbrief

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2010 - 2018 www.akamerbeek.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel